Dator

TunesKit Spotify Music Converter Review: Ladda ner Spotify enkelt till MP3

För de flesta är lyssnande på musik en oumbärlig del av livet. Vi älskar att njuta av musik när vi är glada eller till och med ledsna. Som en av de mest populära streamingmusiktjänsterna har Spotify lockat över 100 miljoner användare fram till nu. Om du också är ett Spotify-fan kan du enkelt få tillgång till massor av låtar från olika kända artister gratis.

Men när tiden går kan du alltid bli irriterad av annonserna. Dessutom kan även de betalda prenumeranterna på Spotify bara ladda ner sina favoritlåtar och spela dem endast i Spotify-appen. Du får inte lyssna på de nedladdade spåren i andra MP3-spelare. Dessutom, om du avbokar prenumerationen, kommer alla dina nedladdade låtar att försvinna och du kan inte lyssna på dem längre. Det är också anledningen till det TunesKit Music Converter för Spotify kommer ut.

TunesKit Spotify Music Converter är en dedikerad applikation som gör att du kan ladda ner och konvertera låtar från Spotify till MP3, WAV, FLAC eller andra format. Så du kan enkelt njuta av all Spotify-musik på vilken spelare eller enhet du vill. Är TunesKit en av de bästa Spotify-omvandlarna på marknaden? Följande är vår recension om denna programvara. Du kan läsa noggrant och ta reda på svaret.

TunesKit Music Converter för Spotify-huvudfunktioner

TunesKit Spotify Music Converter är ett lättanvänt program som gör det enkelt för användare att ladda ner låtar från Spotify. Det kan ta bort DRM-begränsning från Spotify-låtar, spellistor, album, podcasts, etc. Samtidigt kan du använda den för att konvertera Spotify-låtar till flera enkla format till MP3, FLAC, AAC, WAV, M4A och M4B med hög kvalitet bibehållen. Till skillnad från vissa ljudinspelningsverktyg som spelar in ljud i realtid har TunesKit Music Converter för Spotify använt en utmärkt DRM-dekrypteringsteknik, som således kan konvertera Spotify-musik med upp till 5x supersnabb hastighet. Dessutom kommer alla ID3-taggar och metadatainfo för låtarna att bevaras automatiskt, inklusive titel, artist, album, genre, år etc.

Vi har markerat de viktigaste funktionerna i TunesKit Spotify Music Converter enligt nedan:

• Konverterar låtar, spellistor, album, podcast, radio etc. från Spotify till andra universella spelbara format;
  • Stöder 6 typer av utgångsljudformat, inklusive MP3, FLAC, AAC, WAV, M4A och M4B; Du kan sedan kunna spela Spotify-låtar utanför Spotify och på alla enheter som iPod, Zune, PSP osv .;
  • Konvertera Spotify-musik i 5x snabb hastighet med förlustfri kvalitet; Det hjälper dig att bevara ID3-taggar som låttitel, artistinformation, omslag osv .;
  • Bränna enkelt Spotify-musik på CD eller dela dem med andra; behålla Spotify-musik för alltid, även om du avbokar prenumerationen.

Gränssnitt och hur man använder TunesKit Spotify Converter

TunesKit Music Converter för Spotify har både Windows-version och Mac-version för användare över hela världen. Programmet är fullt kompatibelt med Windows 10, 8.1, 8, 7, Vista och XP, samt Mac OS X 10.8 -10.15. Här har jag testat Windows-versionen av TunesKit.

Efter det har jag gjort det laddade ner TunesKit Spotify Music Converter, Jag klickade precis på installationsfilen för att installera den. Installationsprocessen är otroligt enkel och hela processen har avslutats på mindre än en minut. Gränssnittet för TunesKit Music Converter för Spotify är ganska tydligt, enkelt och intuitivt. Ingen överflödig knapp finns där och jag kan lätt lära känna funktionen för varje knapp.

Därefter vill jag använda TunesKit Music Converter för Spotify för att ladda ner Spotify till MP3. Alla kan bara slutföras i tre enkla steg.

Steg 1: När du har startat programvaran på datorn öppnas Spotify-appen automatiskt. Du måste logga in på Spotify-kontot och sedan bläddra för att hitta de låtar eller spellistor som du vill ladda ner. Du kan kopiera och klistra in länken till låten eller spellistan till TunesKit-sökfältet och klicka på knappen "+" för att importera dem. Eller dra helt enkelt Spotify-låten eller spellistan och släpp till programmet.

Steg 2: Gå till menyfältet och välj “Inställning” för att ändra utgångsinställningarna för utmatade musikfiler. Du kan välja ett utgångsformat från MP3, M4A, WAV, FLAC, WAV och M4B, välja kanal, samplingsfrekvens och bithastighet. Standardomvandlingshastigheten är 5X, och du kan välja att låta TunesKit köras i 1X för att säkerställa en mer stabil konvertering. Du får också arkivera utspår av album, artister eller inga.

Steg 3: Klicka nu på "Convert" -knappen längst ner i TunesKit-gränssnittet så kommer konverteringen att starta. Vänta ett ögonblick så kommer alla låtar att konverteras framgångsrikt. Du kan hitta de konverterade låtarna genom att klicka på historik-knappen längst ner i gränssnittet. Då kan du bättre använda alla dessa DRM-fria Spotify-låtar som du vill.

För att se konverteringsprocessen i handling kan du titta på följande videohandledning:

Fördelar och nackdelar med TunesKit Spotify Music Converter

Efter att ha testat TunesKit Music Converter för Spotify, tyckte jag att det verkligen var ett användbart verktyg och jag älskar det väldigt mycket. Några av dess fördelar är:

• Enkelt att använda program, installationen och användningen är ganska enkelt. Jag tror att alla kan enkelt använda den här programvaran utan teknisk kunskap.
  • Funktionerna i TunesKit är kraftfulla och hjälper dig verkligen att ladda ner Spotify-låtar offline;
  • Konverteringshastigheten är mycket snabb. Om din internetanslutning är bra kommer den att gå snabbare;
  • Utgångskvaliteten för musikfiler är densamma som den ursprungliga, och den här funktionen kan locka många musikälskare, antar jag.

När det gäller nackdelen med TunesKit Spotify Converter ser jag inte många. En av nackdelarna kan vara:

• Det är ett betalt verktyg. Testversionen är gratis men kan bara konvertera den första en minut av varje ljudfil.

Bottom Line

TunesKit Music Converter för Spotify är en av de mest underbara programvarorna för Spotify-musikfans, oavsett om du har prenumererat på gratis- eller premiumplanen. Det hjälper dig att ladda ner och konvertera dina älskade låtar från Spotify till MP3 eller andra vanliga format snabbt och förlustfritt. Gränssnittet är snyggt och enkelt, och jag tror att ingen kommer att få problem med att använda appen.

Du kan ladda ner TunesKit Music Converter för att försöka och det låter inte dig. Om du känner dig nöjd med det kan du sedan köpa TunesKit Spotify Music Converter för Windows på ett pris på $ 34.95. Versionen av denna TunesKit Spotify Music Converter för Mac också kostar $ 34.95. Men jag fann att dess familjepaket kanske var mycket bättre. Det säljer till $ 39.95, endast $ 5 mer men kan användas på upp till 5 datorer.

Om författaren

Redaktion